Handelsbetingelser / Privatlivspolitik

Betalings metoder: Du kan kun bestille dine varer online hos Liva K og betale med følgende korttyper:Dankort, VISA-Dankort, VISA,VISA Electron, Master Card, Viabill. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK, danske kroner og er inkl. moms. Liva K bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kort oplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Fragt og levering: Liva K opkræver betaling for levering af dine varer og dette er ikke inkluderet i varens pris. Fragtomkostninger er 45 DKK. Ved valg af hjemmelevering koster fragt 59 kr.

Liva K giver fri fragt til nærmeste pakkeshop, ved køb af over 600 DKK. Fri fragt bortfalder dog, ved udsalg og kampagner, samt ved returnering. Det betyder, at fragten fratrækkes ordrens returbeløb. Leveringstidspunkt for varer fra Liva K, anses for sket, når forbrugeren har modtaget varen. Leveringstid er 2-5 hverdage, dog under udsalg, kan der være længere leverings tid, da vi har ekstra mange bestillinger. Når vi sender pakken bliver, den som udgangs punkt, leveret til nærmeste GLS / Dao shop. Når køber ønsker fragt, hæfter kunden selv ved bortkomst i fragten.

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. HUSK VI YDER IKKE GARANTI PÅ STEN OG PERLER. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen. Risikoen for varer købt af Liva K, overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet. Reklamation, fejl og mangler af varer købt hos Liva K, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt, at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Liva K. Hvis det viser sig, at en varer du returnerer er i forringet stand, hvilket gør den umulig at videresælge eller det har formindsket varens værdi, kan Liva K nægte at refundere beløbet for varen. Med værdiforringelse menes, tobaksrøg, pletter eller andet. Pakken skal sendes i samme forsvarlige emballage, som den er modtaget i, hvis dette ikke er overholdt, kan det ske, at du ikke får det fulde beløb retur, da varen vil falde i værdi.  Ved returnering skal varen være pakket forsvareligt ind, så den ikke er skadet ved modtagelsen hos Liva K. Pakken skal returneres til adressen: Liva K Korsdalsvej 132, 2610 Rødovre  Tlf. nr  +45 60707550 Du kan ikke aflevere pakken på adr. Den SKAL SENDES retur. Bemærk. det er dit ansvar, at bevise, at du rent faktisk har sendt pakken retur, vi anbefaler derfor, at du sender pakken med pakkesporing, således at pakken er forsikret og du er sikker på, at den når frem. VI MODTAGER IKKE PAKKER SENDT PÅ EFTERKRAV, ELLER PAKKER SENDT TIL POSTBUTIK. Liva K vil dække returneringsomkostninger ved fejl i varen. Undlader du at afhente en pakke fra Liva K i pakkeshoppen, som du har bestilt, vil Liva K opkræve et håndteringsgebyr på 89 kr. Dette fratrækkes returbeløbet.

Refusion: Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bank oplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret: Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Returneringsomkostninger afholder kunden selv. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@liva-k.dk  I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købs beløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købs beløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

PERSONDATAPOLITIK

For at du kan indgå en aftale med Liva K, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Mobilnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Liva K. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Oplysninger afgivet til www.liva-k.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som kunde registreret hos LivaK har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig.

Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Liva K via e-mail info@liva-k.dk
Kreditkortoplysninger krypteres og Liva K  lagrer ikke dine kreditkortoplysninger.

Såfremt du indtaster din e-mailadresse eller dit mobiltelefonnummer accepterer du, at vi kan kontakte dig per e-mail eller SMS med informationer om din ordre. Bemærk at du accepterer vores persondatapolitik (“behandling af dine data”), når du benytter denne hjemmeside, herunder vores brug af cookies.

Forbehold: Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgte varer. Eventuelle tilbud gælder så længe lager haves.Vi kan ikke garantere at farvegengivelsen på din skærm stemmer 100% overens med varens reelle farve, da farvegengivelsen kan variere afhængig af den enkelte skærms kvalitet og indstillinger. Er der en forsinkelse i levering på grund af begivenheder uden for Liva K kontrol, er Liva K ikke ansvarlig for eventuelle tab eller skade som følge af en sådan forsinkelse i leveringen. I sådanne tilfælde er du som kunde ikke berettiget til erstatning eller anden kompensation fra Liva K, medmindre andet er skriftligt aftalt, eller der findes regulativer som følge af lovstiftning.

Klagemuligheder – oversigt og links: Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til: info@liva-k.dk eller kontakte kundeservice på +45 60707550 ( mandag til fredag mellem 10-14 ) 

Finder vi ikke en fælles løsning, kan du indgive en klage til

 Center for Klageløsning Carl Jacobsens Vej 352500 Valby Link: www.forbrug.dk Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@liva-k.dk